Crisiscommunicatie & social media

In een crisissituatie is snel en goed communiceren van het grootse belang. Want zonder snelle en transparante communicatie loop je het risico de regie te verliezen en wordt de crisis ook een mediacrisis. Mensen willen nu eenmaal zo snel mogelijk informatie over de risico’s en de aanpak. En als je als organisatie de regie op de communicatie niet stevig in handen neemt, gaan de media hun informatie elders halen, wat kan leiden tot verkeerde beeldvorming. Een goede communicatietraining is dan ook essentieel.

Wat er aan bod komt in de cursus

De training is opgebouwd rondom de drie belangrijkste pijlers in de crisiscommunicatie:
  • betekenisgeving
  • informatievoorziening
  • schadebeperking.
Er wordt vanuit de geschiedenis van communicatie uitgelegd wat het belang van crisiscommunicatie is. Aan de hand van voorbeelden en scenario’s kijken we naar mogelijke communicatiestrategieën. De invloed en impact die social media ten tijde van een crisis kunnen hebben, kan absoluut niet worden onderschat. Het is dan ook heel belangrijk dat je weet wat je wel en niet moet doen op Twitter, Facebook, Instagram etc. Naast aandacht voor de
externe communicatie, besteden we ook aandacht aan de evenzo belangrijke interne communicatie van je organisatie.

Is deze cursus geschikt voor mij?

De workshop is bedoeld voor leden van het Crisis Management Team van een organisatie.

​Incompany/groepscursus

Zijn er binnen jouw organisatie meerdere collega’s of medewerkers die opgeleid moeten worden, dan kan Veiligheidstrainingen.nl vanaf zes deelnemers een groepscursus verzorgen, incompany (je eigen locatie) of outcompany (op een externe locatie). Ben je op zoek naar een cursus specifiek afgestemd op jouw organisatie, dan is het samenstellen van een maatwerkcursus een mooie optie. Geïnteresseerd? Neem dan contact met ons op via het offerteformulier.

info@veiligheidstrainingen.nl

024 373 0977
Bel ons terug
.