Aanspreken op regels en procedures

Leer medewerkers, klanten en gasten aanspreken
Als verantwoordelijke voor het aanspreken op en het navolgen van de organisatie regels en procedures kan het voorkomen dat je te maken krijgt met weerstand of misschien zelfs verbale agressie. In deze cursus werk je aan je gesprekstechnieken en weerbaarheid en zorg je voor handhaving.

​Jouw tijdsinvestering

  • 1 lesdag van 09.00 uur tot 16.00 uur

Wat er aan bod komt in de cursus

Beveiligers en andere functionarissen die belast zijn met het controleren van de bedrijfsregels en voorschriften lopen regelmatig tegen ongewenst gedrag aan. Dit gedrag kan zijn dat men zich niet houdt aan de veiligheidsvoorschriften en regels van de organisatie of zelfs agressief reageren als ze hierop worden aangesproken.

Bij het niet naleven van de bedrijfsregels en veiligheidsvoorschriften zal de beveiliger of functionaris de persoon of personen hierop zal moeten aanspreken. De organisatie eist immers dat iedereen zich aan de veiligheidsvoorschriften houdt voor de eigen veiligheid! De beveiliger of functionaris moet iemand confronteren met een situatie die niet gewenst is. Dit op een juiste en positieve toonwijze met een vriendelijke manier, maar dat vergt een speciale aanpak. Als gastheer/-vrouw van de organisatie heb je dan een behoorlijke uitdaging.

In deze cursus geven wij praktische handvatten in het aanspreken van personen op de regels, procedures of voorschriften. In deze cursus ontwikkel je gesprekstechnieken aan de hand van de ZIT-methode waarbij je personen leert aanspreken op verbaal agressief gedrag. 

Deze lesdag bestaat uit de volgende onderdelen:
  • Zelfcontrole: hoe zet je primair gedrag om in professioneel gedrag?
  • Vormen van agressie en passende interventies
  • Gedragscarrousel: benoemen en beïnvloeden van ongewenst gedrag

Na de cursus Regels en procedures weet je:

  • Hoe je klanten of gasten op een vriendelijke manier kan aanspreken op regels, procedures of voorschriften met behoud van de gastvrijheid
  • Hoe je medewerkers van de organisatie kan aanspreken op regels, procedures of voorschriften
  • Hoe je kan omgaan met verbaal agressief gedrag

​Is deze cursus geschikt voor mij?

De training aanspreken op regels en procedures is geschikt voor medewerkers die ingeschakeld worden op het moment dat zich ongewenst gedrag voordoet (bijvoorbeeld verbale agressie). Deze training is specifiek samengesteld voor werknemers in de functie van beveiliger, gastheer of gastvrouw (portiers), front-office medewerkers en duty managers. In deze training laten wij je graag kennismaken met een praktische en makkelijk toepasbare methode om grip te krijgen op situaties.

Inclusief

  • 1 lesdag (op eigen locatie of een van onze 60 locaties in Nederland)
  • Cursusmateriaal
  • Trainingsacteur
  • Bij goed gevolg je persoonlijke draagpas

Incompany/groepscursus

Zijn er binnen jouw organisatie meerdere collega’s of medewerkers die opgeleid moeten worden dan kan Veiligheidstrainingen.nl vanaf zes deelnemers een groepscursus verzorgen, incompany (je eigen locatie) of outcompany (op een externe locatie). Ben je op zoek naar een cursus specifiek afgestemd op jouw organisatie, dan is het samenstellen van een maatwerkcursus een mooie optie. Geïnteresseerd? Neem dan contact met ons op via het offerteformulier.

info@veiligheidstrainingen.nl

024 8446 595
Bel ons terug
.
Veiligheidstrainingen maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken om jou een optimale bezoekerservaring te bieden, om je relevante advertenties aan te bieden en om jouw surfgedrag te meten. Met deze cookies kunnen Veiligheidstrainingen en met Veiligheidstrainingen samenwerkende derden jouw internetgedrag binnen deze website volgen. Zodoende kan Veiligheidstrainingen advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via sociale media. Door op 'OK' te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, ga je hiermee akkoord. Klik hier voor meer informatie.