Omgaan met Ongewenst gedrag voor beveiligingsfuncties
Ik wil snel meer weten over
Tijdsinvestering
- 1 dag van 09.00 uur tot 16.45 uur
Wat er aan bod komt in de cursus
In deze training worden vormen van ongewenst en agressief bedrag behandeld en leert men hoe deze beïnvloedbaar zijn. Goed gastheerschap is als preventie: gedrag beïnvloedt immers gedrag! Tijdens de training zal er geoefend worden met spanningscontrole: een ervaringsoefening waarbij de deelnemers worden uitgenodigd hun eigen stressreactie te testen en naar beneden bij te stellen. Zo kunnen zij rationeel en dus ook professioneel blijven in stressvolle situaties.
Met de inzet van een trainingsacteur worden verschillende onderwerpen getraind:
- Weigering en effectief communiceren
- De Veilige V: samenwerkingsmethodiek bij dreigende incidenten
- Crisis Interventie Plan
Als je de basiscursus omgaan met ongewenst gedrag voor medewerkers met een beveiligingsfunctie met goed gevolg aflegt ontvang je een deelnamebewijs. Deze heeft een geldigheid van 1 jaar. Je ontvangt van ons automatisch een herinnering zodra je pas verloopt waarna je de vervolgcursus Omgaan met ongewenst gedrag Herhaling voor beveiligers kunt gaan volgen.
Na de cursus omgaan met ongewenst gedrag weet je:
- Hoe je een gesprek kan aangaan met één of meerdere lastige klanten en hoe je het gedrag beïnvloeden
- Om te gaan met niet-beïnvloedbaar gedrag
- Hoe je rationeel kan blijven in situaties die stressvol zijn
- Hoe je een collega kan ondersteunen als deze te maken heeft met één of meerdere lastige klanten
- Hoe je je functie kan uitvoeren met behoud van de relatie (hospicurity)
Inclusief
- 1 lesdag (op eigen locatie of een van onze 60 locaties in Nederland)
- Cursusmateriaal
- Telefonische intake
- Trainingsacteur (om realistische situaties te oefenen)
- Bij goed gevolg een bewijs van deelname