Omgaan met agressie en ander ongewenst gedrag - telefoongesprekken
De inhoud van de cursus
In de ochtend behandelt onze trainer de volgende onderwerpen:
- Zelfcontrole: kalm blijven en emoties onder controle houden;
- de verschillende vormen van agressie;
- agressie-reducerende technieken;
- beïnvloedbaar en niet-beïnvloedbaar gedrag.
In de middag sluit er een trainingsacteur aan waarmee cursisten realistische telefoongesprekken gaan oefenen. Hierbij kunnen ook casussen uit de eigen praktijk worden ingebracht en geoefend. Door in een veilige omgeving de aangeleerde technieken toe te passen en te evalueren, kunnen medewerkers daarna zelfverzekerder en effectiever handelen in de praktijk. Daarbij leren ze ook van anderen.
Voor wie is deze cursus geschikt?
Wat levert het op voor medewerkers?
- signalen van agressie of ongewenst gedrag aan de telefoon vroegtijdig te herkennen en daarop in te spelen om te voorkomen dat het escaleert;
- kalm te blijven, emoties te beheersen en professioneel te blijven als gesprekken lastig worden;
- met meer rust een gesprek te sturen en hun eigen grenzen te bewaken;
- hoe ze op een respectvolle manier hun grens kunnen aangeven en effectief kunnen reageren op gedrag dat niet gewenst is.