Horeca

In de horeca draait het om gastvrijheid. Als horecamedewerker wil je dat jouw gasten het naar hun zin hebben en de best mogelijke ervaring hebben. Veiligheid is daar een groot onderdeel van. Eisend gedrag en toenemende agressie nemen vandaag de dag steeds ernstigere vormen aan. Daarom is het belangrijk dat jouw medewerkers - zowel vaste als flexwerkers - weten hoe zij hiermee om kunnen gaan om escalatie zoveel mogelijk te beperken of juist te voorkomen. Wij helpen je hierbij.

>> Meer weten over de verantwoordelijkheid van de werkgever in het geval van bedrijfsveiligheid en flexwerkers? Lees er hier alles over.
  • Café, Bar
  • Fastfood, Restaurant
  • Snackbar
  • Hotel

Agressie in de horeca


De lontjes worden steeds korter en de ego's groter. Vooral in de horeca merk je dat. Alcohol, drugs, groepsdruk, frustratie of zelfs een verloren voetbalwedstrijd doen daar nog een schepje bovenop. Maar liefst één op de vier horecamedewerkers heeft dan ook te maken met ongewenst, agressief gedrag. Weten jouw medewerkers wat zij moeten doen als zij hiermee te maken krijgen? 

Oplossingen voor jouw organisatie

Wij hebben veel ervaring in de horecabranche. Ervaring die we graag met je delen. Al onze producten en programma’s hebben we daarom aangepast op de horeca. Qua inhoud en voorbeelden, maar ook op de manier waarop we de stof behandelen. Onze docenten zijn experts die precies weten wat de veiligheidsrisico’s voor jouw organisatie zijn. Op deze pagina hebben we een aantal geschikte trainingen voor jou geselecteerd. Toch liever ons complete cursusaanbod bekijken?
> Naar het complete aanbod

Omgaan met ongewenst gedrag

Grensoverschijdend, agressief gedrag van gasten. Helaas krijg je er in de horeca regelmatig mee te maken. Mensen zijn gefrustreerd, ongeduldig of onder invloed van drank of drugs. Gedrag dat je niet hoeft te accepteren, maar het blijven wel je gasten. Hoe ga je daarmee om? En wat kun je er aan doen?
Wat doe jij tegen ongewenst gedrag?
Wat ben je verplicht te regelen?
Ongewenst gedrag
GESPREKSTECHNIEKEN
Incidenten in de horeca gebeuren vaak onverwacht. Met de juiste gesprektechnieken krijg je grip op het gesprek, kan je het gesprek beïnvloeden en verandering teweeg brengen. Zo zijn jouw medewerkers voorbereid op bijzondere en onverwachte situaties.
 
Ongewenst gedrag
ONGEWENST GEDRAG EN GASTVRIJHEID VOOR DE HORECA
Als medewerker in de horeca heb je bijna dagelijks te maken met ongewenst gedrag en agressie en/of diefstal. Daarom hebben wij speciaal voor jou een training ontwikkeld waarin je vaardigheden, tips en tricks leert hoe je hier op een klantvriendelijke manier mee om kan gaan.
 
Ongewenst gedrag
Aanspreken op regels en procedures
Ben jij verantwoordelijk voor aanspreken van gasten op en het navolgen van de regels en procedures in jouw horecagelegenheid? Dan komt het regelmatig voor dat je te maken krijgt met weerstand of zelfs verbale agressie. Wij geven je praktische handvatten om grip te krijgen op de situatie.
 

CRISISMANAGEMENT

Ook als ondernemer in de horeca kun je te maken krijgen met een crisis, je bent immers vaak gevestigd in een drukke omgeving waar een hoop kan gebeuren. Om de bedrijfscontinuïteit tijdens een crisis te kunnen borgen moet je voorbereid zijn. Vooral als je ook de verantwoordelijkheid hebt voor je gasten. Of je nu een beginnend Crisis Management Team hebt of al wat meer ervaren bent, wij ondersteunen je met diverse trainingen en workshops.
Lees meer over crisismanagement
Crisismanagement
Crisismanagement training met casus
Als horecamedewerker ben jij verantwoordelijk voor de veiligheid van jouw gasten. Ook tijdens een crisis. Dat vraagt om een goede voorbereiding. Maak kennis met de taken en verantwoordelijkheden van het Crisis Management Team en de verschillende fasen van een crisis. 
 
Crisismanagement
Omgevingsanalyse
Stel: je krijgt te maken met een crisis. Het is dan heel belangrijk om ook je online omgeving in de gaten te houden. Zo kun je je woordvoerder goed van de juiste informatie voorzien. Wat is het sentiment? En wat wordt er via (sociale) media verspreid? Zo haal je de buitenwereld naar binnen.
 
Crisiscommunicatie
CRISISCOMMUNICATIE & SOCIAL MEDIA
Tijdens een crisis is snelle, heldere communicatie van belang. Doe je dit niet? Dan loop je de kans de regie te verliezen en wordt de crisis ook een mediacrisis. Dat kan leiden tot verkeerde beeldvorming. Na de training Crisiscommunicatie weet je precies wat je wel of juist niet moet doen.
 

Advies & begeleiding


Ons brancheteam Horeca is specialist in wat er zoal komt kijken bij het organiseren van veiligheid in jouw branche. Kom je er zelf niet uit en wil je graag advies? Of besteed je het regelen van de bedrijfsveiligheid van jouw organisatie graag uit aan iemand die er verstand van heeft? In overleg is veel mogelijk. Wij passen ons graag aan jouw wensen aan.

info@veiligheidstrainingen.nl

024 373 0977
Bel ons terug
.