Bedrijfsveiligheid in de retail

Een veilige(re) winkel voor medewerker én klant
 

Naast het aanbieden van een zorgvuldig uitgekozen assortiment, wil je als ondernemer dat zowel klanten als medewerkers zich op hun gemak én veilig voelen in jouw winkel. Dit draagt immers bij aan de winkelbeleving van jouw klant. Een veilige winkel draait vooral om het voorkomen en tegengaan van criminaliteit, agressie en geweld. Toch kun je nooit helemaal voorkomen dat er zich een onveilige situatie voordoet. Winkeldiefstal, overvallen en gefrustreerde klanten komen helaas regelmatig voor. In dat geval wil je dat je medewerkers weten wat er van hen verwacht wordt en wat zij moeten doen. Wij helpen je daarbij. 

>> Weet jij al waar jij in 2023 op in gaat zetten? Laat je inspireren door de aanpak van andere organisaties.
Neem contact op met

Team Retail

T. 024 844 6507
 

Agressie in de retail


Frustratie over een product dat niet leverbaar is, verhoogde prijzen of het afhandelen van winkeldiefstal. Soms worden klanten zo boos dat zij zichzelf niet meer in de hand hebben. Maar liefst 40% van het winkelpersoneel heeft met dit gedrag te maken. Weten jouw medewerkers hoe zij hiermee om moeten gaan? Kill them with Kindness!
> Lees meer

Oplossingen voor jouw organisatie

Wij hebben veel ervaring in de retailbranche. Ervaring die we graag met je delen. Al onze producten en programma’s hebben we daarom aangepast op de retail. Qua inhoud en voorbeelden, maar ook op de manier waarop we de stof behandelen. Onze docenten zijn experts die precies weten wat de veiligheidsrisico’s voor jouw organisatie zijn. Op deze pagina hebben we een aantal geschikte trainingen voor jou geselecteerd. Toch liever ons complete cursusaanbod bekijken?
> Naar het complete aanbod

Omgaan met ongewenst gedrag

Grensoverschijdend, agressief gedrag van klanten. Helaas krijg je er in de retail regelmatig mee te maken. Mensen zijn gefrustreerd, ongeduldig of begrijpen niet waarom een product ineens niet meer verkrijgbaar is. Gedrag dat je niet hoeft te accepteren, maar het blijven wel je klanten. En klant is koning. Hoe ga je daarmee om? En wat kun je er aan doen?
Wat doe jij tegen ongewenst gedrag?
Wat ben je verplicht te regelen?
Ongewenst gedrag
Ongewenst gedrag & Diefstalpreventie
Als medewerker in de retail heb je bijna dagelijks te maken met ongewenst gedrag, agressie en/of diefstal. Daarom hebben wij speciaal voor jou een training ontwikkeld waarin je vaardigheden, tips en tricks leert hoe je hier op een klantvriendelijke manier mee om kan gaan.
 
Ongewenst gedrag
Omgaan met ongewenst gedrag Herhaling
Tijdens onze interactieve, praktijkgerichte herhalingscursus Ongewenst gedrag worden je kennis en vaardigheden kort opgefrist. Daarnaast kijken we hoe we je professionele houding verder kunnen ontwikkelen om zo ongewenst gedrag nog effectiever aan te pakken.
 
Ongewenst gedrag
Aanspreken op regels en procedures
Ben jij verantwoordelijk voor aanspreken van klanten op en het navolgen van de regels en procedures in jouw winkel? Dan komt het regelmatig voor dat je te maken krijgt met weerstand of zelfs verbale agressie. Wij geven je praktische handvatten om grip te krijgen op de situatie.
 

CRISISMANAGEMENT

Ook als ondernemer in de retail kun je te maken krijgen met een crisis, je bent immers vaak gevestigd in een drukke omgeving waar een hoop kan gebeuren. Om de bedrijfscontinuïteit tijdens een crisis te kunnen borgen moet je voorbereid zijn. Vooral als je ook de verantwoordelijkheid hebt voor de klanten in jouw winkel. Of je nu een beginnend Crisis Management Team hebt of al wat meer ervaren bent, wij ondersteunen je met diverse trainingen en workshops.
Crisismanagement
Crisismanagement training met casus
Als winkelmedewerker ben jij verantwoordelijk voor de veiligheid van jouw klanten. Ook tijdens een crisis. Dat vraagt om een goede voorbereiding. Maak kennis met de taken en verantwoordelijkheden van het Crisis Management Team en de verschillende fasen van een crisis. 
 
Crisismanagement
Omgevingsanalyse
Stel: je krijgt te maken met een crisis. Het is dan heel belangrijk om ook je online omgeving in de gaten te houden. Zo kun je je woordvoerder goed van de juiste informatie voorzien. Wat is het sentiment? En wat wordt er via (sociale) media verspreid? Zo haal je de buitenwereld naar binnen.
 
Crisiscommunicatie
CRISISCOMMUNICATIE & SOCIAL MEDIA
Tijdens een crisis is snelle, heldere communicatie van belang. Doe je dit niet? Dan loop je de kans de regie te verliezen en wordt de crisis ook een mediacrisis. Dat kan leiden tot verkeerde beeldvorming. Na de training Crisiscommunicatie weet je precies wat je wel of juist niet moet doen.
 

BHV.NL

Veiligheidstrainingen.nl is onderdeel van BHV.NL.Net als Veiligheidstrainingen.nl richt BHV.NL zich op het vergroten van de veiligheid in Nederlandse bedrijven. Hier komt namelijk heel wat bij kijken. Vanuit wet- en regelgeving worden eisen gesteld aan hoe jouw organisatie met bedrijfsveiligheid en bedrijfshulpverlening omgaat. Daarnaast heb je misschien zelf ambities om de veiligheid in jouw organisatie te vergroten. BHV.NL helpt je daarbij door jouw medewerkers op te leiden voor onder andere bedrijfshulpverlening (BHV)EHBO en andere cursussen die bijdragen aan veilig werken. Ook de inhoud van deze cursussen is volledig aangepast op jouw branche. 

Advies & begeleiding

Ons brancheteam Retail is specialist in wat er zoal komt kijken bij het organiseren van veiligheid in jouw branche. Kom je er zelf niet uit en wil je graag advies? Of besteed je het regelen van de bedrijfsveiligheid van jouw organisatie graag uit aan iemand die er verstand van heeft? In overleg is veel mogelijk. Wij passen ons graag aan jouw wensen aan.

info@veiligheidstrainingen.nl

024 373 0977
Bel ons terug
.