• Bioscopen
  • Zwembaden
  • Indoor speeltuinen, Trampolineparken
  • Pretparken, Vakantieparken
  • Sporthallen
  • Schaatsbanen

Recreatie

Dagelijks ontvang je een hele hoop bezoekers. Bezoekers van alle leeftijden waarvan jij hoopt dat zij het naar hun zin hebben. Als het gaat om ongewenst, agressief gedrag, seksuele intimidatie of zelfs een crisis wil je dat jouw medewerkers kunnen handelen, zodat iedereen op een veilige manier kan genieten van een dagje uit. Of dat nou in in jouw zwembad, speeltuin, bioscoop of park is. Wij helpen je hierbij!

>> Flexwerkers. Wat betekent dat voor de verantwoordelijkheden van de werkgever op het gebied van bedrijfsveiligheid? Ben je hier als organisatie wel of niet verantwoordelijk voor. Lees er hier alles over.

Agressie in de recreatie


Klierende jongeren in een zwembad, ongeduldige mensen aan de balie of dronken gasten op je vakantiepark. Ook in de recreatiebranche neemt ongewenst, agressief gedrag toe. Bijna de helft van de medewerkers in de recreatie heeft er weleens mee te maken gehad. Helaas kun je het bijna niet voorkomen, maar je kunt wel zorgen dat je voorbereid bent. Weten jouw medewerkers wat zij moeten doen als zij hiermee te maken krijgen? 
Lees meer

Oplossingen voor jouw organisatie

Wij hebben veel ervaring in de recreatiebranche. Ervaring die we graag met je delen. Al onze producten en programma’s hebben we daarom aangepast op de recreatie. Qua inhoud en voorbeelden, maar ook op de manier waarop we de stof behandelen. Onze docenten zijn experts die precies weten wat de veiligheidsrisico’s voor jouw organisatie zijn. Op deze pagina hebben we een aantal geschikte trainingen voor jou geselecteerd. Toch liever ons complete cursusaanbod bekijken?
Naar het complete aanbod

Omgaan met ongewenst gedrag

Grensoverschijdend, agressief gedrag van gasten. Helaas krijg je er in de recreatie regelmatig mee te maken. Mensen zijn gefrustreerd, ongeduldig of weten zich simpelweg niet te gedragen. Gedrag dat je niet hoeft te accepteren, maar het blijven wel je gasten. Hoe ga je daarmee om? En wat kun je er aan doen?
Wat doe jij tegen ongewenst gedrag?
Wat ben je verplicht te regelen?
Ongewenst gedrag
Omgaan met ongewenst gedrag
Seksuele intimidatie, treiterende jongeren, gefrustreerde bezoekers, geweldadige gasten. Allemaal vormen van ongewenst gedrag dat helaas steeds vaker voorkomt. Maar hoe ga je daar op een effectieve manier mee om? Zijn jouw medewerkers voorbereid?
 
Ongewenst gedrag
Ongewenst gedrag
Incidenten in de recreatie gebeuren vaak onverwacht. Met de juiste gesprektechnieken krijg je grip op het gesprek, kan je het gesprek beïnvloeden en verandering teweeg brengen. Zo zijn jouw medewerkers voorbereid op bijzondere en onverwachte situaties.
 
Ongewenst gedrag
Aanspreken op regels en procedures
Ben jij verantwoordelijk voor aanspreken van gasten op en het navolgen van de regels en procedures in jouw organisatie? Dan komt het regelmatig voor dat je te maken krijgt met weerstand of zelfs verbale agressie. Wij geven je praktische handvatten om grip te krijgen op de situatie.
 

CRISISMANAGEMENT

Ook als ondernemer in de recreatiesector kun je te maken krijgen met een crisis, je bent immers vaak gevestigd in een drukke omgeving waar een hoop kan gebeuren. Om de bedrijfscontinuïteit tijdens een crisis te kunnen borgen moet je voorbereid zijn. Vooral als je ook de verantwoordelijkheid hebt voor je gasten. Of je nu een beginnend Crisis Management Team hebt of al wat meer ervaren bent, wij ondersteunen je met diverse trainingen en workshops.
Crisismanagement
Crisismanagement training met casus
Als medewerker in de recreatie ben jij verantwoordelijk voor de veiligheid van jouw gasten. Ook tijdens een crisis. Dat vraagt om een goede voorbereiding. Maak kennis met de taken en verantwoordelijkheden van het Crisis Management Team en de verschillende fasen van een crisis. 
 
Crisismanagement
Omgevingsanalyse
Stel: je krijgt te maken met een crisis. Het is dan heel belangrijk om ook je online omgeving in de gaten te houden. Zo kun je je woordvoerder goed van de juiste informatie voorzien. Wat is het sentiment? En wat wordt er via (sociale) media verspreid? Zo haal je de buitenwereld naar binnen.
 
Crisiscommunicatie
CRISISCOMMUNICATIE & SOCIAL MEDIA
Tijdens een crisis is snelle, heldere communicatie van belang. Doe je dit niet? Dan loop je de kans de regie te verliezen en wordt de crisis ook een mediacrisis. Dat kan leiden tot verkeerde beeldvorming. Na de training Crisiscommunicatie weet je precies wat je wel of juist niet moet doen.
 

Advies & begeleiding


Ons brancheteam Recreatie is specialist in wat er zoal komt kijken bij het organiseren van veiligheid in jouw branche. Kom je er zelf niet uit en wil je graag advies? Of besteed je het regelen van de bedrijfsveiligheid van jouw organisatie graag uit aan iemand die er verstand van heeft? In overleg is veel mogelijk. Wij passen ons graag aan jouw wensen aan.

info@veiligheidstrainingen.nl

024 373 0977
Bel ons terug
.